Školní metodik prevence
Školní metodik prevence se ve škole věnuje problematice RIZIKOVÉHO CHOVÁNÍ ŽÁKŮ, ke kterému patří například: agrese, šikana, vandalismus, intolerance, záškoláctví, závislostní chování, užívání návykových látek, rizikové sporty, rizikové chování v dopravě, poruchy příjmu potravy, sexuální rizikové chování apod.
Standardní činnosti školního metodika prevence
- Koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy
- Koordinace a participace na realizaci preventivních aktivit školy
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.)
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů
- Vedení dokumentace týkající se preventivních aktivit školy
- Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností
- Spolupráce se členy školního poradenského pracoviště a s vedením školy
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd
Dokumenty související s prevencí rizikového chování:
Minimální preventivní program
Leták - ombudsman dětem